(null)
Handgjort kort

Dessa spillbitar som bara blir fler och fler, vad gör man med dem?
Jo, man utmanar sig själv att skapa med dem. 

(null)
Skapa med spillbitar

Jag bestämde mig för att bygga upp ett lapptäcke med mina vita spillbitar i olika nyanser och storlekar. För att enkelt få dem att sitta ihop tillsammans klistrade jag fast dem på ett spillpappet. Olika former och olika nyanser bredvid varandra, klippa och måtta, sen var det bara att skära till ytterkanterna till rätt storlek. Lapptäcket klistrade jag sen fast direkt på kortbasen.

(null)
Handgjorda kort

Lapptäcket av spillbitarna dekorerade jag med ännu med spillbitar av utstansade snirkliga remsor i två olika storlekar. Två större och två mindre sattes på var sin sida under en banderollen. 

(null)
Handmade card

Banderollen klippte jag lite kortare än kortbasens bredd och klippte till högra änden till en vimpel. På banderollens övre hälft fäste jag ordet "thanks" i svarta utstansade bokstäver. Banderollens under del prydde jag med en vit pappersremsa med texten "for being wonderful you" på. 
Sist av allt klistrade jag fast nio vita enamel dots i olika storlekar på väl valda ställen på lapptäcket. 

Vill du se mer av hur jag har skapat med mina vita spillbitar ska du se mitt monokromatiskt kort i vitt


Kort av spillbitar, handgjorda kort, handmade cards, spillbitar, vitt,

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej