(null)
Handgjorda kort

I min pysselvrå är det full produktion av födelsedagskort. Inspirationen sinar visst aldrig och jag längtar till min vrå när jag inte är där. Med detta sagt ska ni veta att det ligger många kort och väntar på att få visas här. 

(null)
Spraya pappret med vatten innan du använder embossingfolder.

Till detta kort valde jag en mörkgrön kortbas. Det är att gå lite utanför min contort zone då jag oftast använder vit eller natur, men man måste ju utmana sig själv ibland. 
Kortbasens framsida sprayade jag lite lätt med vatten för att det inte skulle spricka är jag kör den genom min pysselmangel med en embossingfolder. Oftast väljer jag att det bullar ut på framsidan , men denna gången valde jag istället att den sidan med groparna fick bli framsidan och bakgrunden på detta kort. 

(null)

Sen stansade ut en slags etikett i en romantisk form i vitt pappper. Gjorde hål till bandet i varje ände. 

(null)
Födelsedagskort

Själva blickfånget på detta kort är de tre fjärilarna på det utstansade vita pappret. Fjärilarna berättar av en utstansad fjäril i grönt som jag gäst direkt på den vita utstansade formen och ovanpå ett 3D-klistermärke i form av en fjäril. Två lite mindre fjärilar på sidorna och en större i mitten. Jag valde även att använda olika färger till de olika stora fjärilarna. Den största i mitten fäste jag med 3D-kuddar och de andra direkt me den vita formen, för lite mer dimention. 
 Jag valde ett småprickigt brunt papper för att bryta av fint med den rejält mönstrade reliefbakgrunden. Det prickiga pappret valde jag att göra lite smalare än den vita utstansade formen och klistra lodrätt i mitten, av kortet, direkt på kortbasen. 

(null)

Innan jag fäste ner det vita utstansade formen mitt på kortet knöt jag fast bandet runt kortbasens framsida. Knuten gömde jag sen under den utstansade vita formen som jag fäste med 3D-kuddar. 

Från början hade jag tänkt att korte var klart så här, men det såg ut att sakna något... 

(null)
Handmade card

...jag funderade ett tag och kom på att en liten rosa textremsa under den utstansade formen skulle bli det där sista som gör kortet färdigt. Med texten "Prayers & love" i svart blev det klart. 




Prayers & love, födelsedagskort, grattiskort, handgjorda kort, handmade card,

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej