(null)
Äppelblommsknoppar

Det är färgklickar vart jag än vänder mig i min trädgård. Färgerna är tillbaka och alla träd och buskar börjar bli riktigt gröna. Det surrar av bin och humlor överallt och de letar nektar i  blommor och pollinera våra fruktträn och bärbuskar. 
Det här är bara början på förgprakten som kommer komma...rosa äppelblomsknoppar...

(null)
Maskrosor

Gula prickar på gräsmattan av maskrosblommor...

(null)
Rosenkvitten

En färgsprakande buske av röda Rosenkvittenblommor... 

(null)
Förgätmigej

Blå små färgstänk med Förgätmigej...

(null)
Päronblommor

Vita päronblommor...

(null)
Svartavinbärsblommor

Vinbärsblommor som hälsas på av myror...

(null)
Bivattnare

Till alla livsnödvändiga pollinerare har jag tagit fram min lilla bivattnare, en keramikblomma på armeringsjärn. 

(null)
Smultronblommor

En planta med utslagna smultronblommor...

(null)
Syren

Snart kommer mina syrénbuskar spraka, stora klasar med många små lila blommor...

(null)
Pion

Vinröda Pionstjälkar...

(null)
Hjärtbergenia

Cerisa klot av Hjärtbergenians blomklasar...

(null)

I den nya drivbänken har det redan kommit upp rädisor. I en rak rad sticker de gröna bladen upp och för att inte få alla rädisor mogna samtidigt har jag nu en vecka efter förra sådden sått en rad till. 
Av salladen syns inget än så länge...

(null)


I stubben efter den gamla risiga Rosenspirean syns nya skott växa fram. Jag var visst lite orolig i onödan. 

Det är så härligt att se trädgården och naturen förändras hela tiden nu, se till att njuta för det förändras lite hela tiden. 
Min trädgård just nu, min trädgård,

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej