(null)
Handgjorda kort

Såg ett kort på ett enkelt, snabbt och så snyggt kort som gjorde att jag bara blev tvungen att göra ett själv. När det ändå såg så enkelt ut tänkte jag att jag gör två. 

(null)
Handmade card

Jag tog fram mina pappersblock och började leta efter två mönstrade papper med samma färg till varje kort. Ett papper med lite mindre mönster och ett med större på. Enklast att hitta matchande papper är i ett och samma pappersblock.
Det stormönstrade pappret stansade jag ut en stor etikett i och skar bort en bit på ca 1-2 cm en bit upp från nederkanten. Varför jag inte skar rakt av var för att det ser bättre ut i mönstret om det är ett verkligt bortklipp. 

(null)

Det mindre mönstrade pappret skar jag en ca 2 cm bred remsa av och klistrade fast längs med vänstra kanten på den vita kortbasen.  Etikettens två delar fäste jag med 3D-kuddar med ett litet mellanrum emellan. 

(null)
Födelsedagskort

Texten loved stämplade jag i mellanrummet mellan etikettens två bitar och dekorerade med självhäftande hjärtan. 

(null)
Grattiskort

I hålet på etiketten knöt jag en rosett med flera tunna vita trådar. 
Tag-kort, birthday card, födelsedagskort, grattiskort, handgjorda kort, handmade cards,

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej