Kladdfritt och giftfria såpbubblor

Jag hittade ett så otroligt bra tips från "Ekotipset.se" som jag kände att jag bara måste dela. Det är ett genialiskt och enkelt sätt på hur man kan få såpbubblorna att räcka längre. Alla vet ju att när barn leker med såpbubblor slutar det ofta tvärt med att allt ligger i en pöl på marken.

(null)

Det du gör för att förhindra detta är att knyta fast burken i ett träd eller stolpe på lagom höjd för barnen (och vuxna) att doppa på. Så smart! 
Det funkade otroligt bra för min 3-åring. 

Giftfria såpbubblor

Vill du göra egna giftfria såpbubblor kan jag tipsa om mitt inlägg från förra året där jag delade med mig av ett riktigt bra recept. Detta inlägg hittar du här





Sommar och såpbubblor, giftfria såpbubblor, kladdfria såpbubblor, såpbubblor,

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej