(null)

Säsongens första trädgårdsbukett är plockad. Idag tog jag med mig sekatören och gick och plockade Lupiner, Akleja och grässtrån för att göra en bukett av blommorna som finns i min trädgård. 

(null)

Att få ihop en riktigt somrig bukett av bara växter från trädgården känns helt underbart. Jag valde att göra en hög bukett med inte så många blommor i. Känslan jag ville få fram var, enkelt somrigt, och det tycker jag att jag lyckades med. 

(null)

Jag är lite extra glad i år att det växer lupiner i trädgården. Det är nämligen så att jag sått lupinfrön i flera år men inte lyckats. Förra året gav jag upp och slängde inte ut några egenplockade frön i släntrabatten. Det verkar som lupinfrön behöver lite tid på sig att gro,  nu hoppas jag att de är här för att stanna i min skräprabatt. 
Trädgårdsbukett,

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej