(null)
Födelsedagspaket

Vi är på resande fot i södra Skåne och besöker bland annat min glassälskande moster. Då min moster snart fyller år har vi köpt present som hon får i förstkott.
Jag och sonen tog och slog in paketet tillsammans. Vi tog en överbliven tapet bit som presentpapper och ett lite grövre natursnöre som presentsnöre. Då det är svårt att få vanlig kontorstejp att fästa på tapeter valde jag att använda en klistrig papperstejp som jag fäste långändan med. Kortändorna vek jag bara och lät snöret som jag virade om u et kryss hålla flärparna nere. Snörets långa ändar knöt jag i många lösa dekorativa råbandsknopar. 

(null)
Paketinslagning med återbrukade material

Etiketten är faktiskt en återanvänd etikett. Jag stansade bara ut en blå cirkel som döljde texten som redan var på etiketten och stämplade texten, all you need is ice cream. Sen stämplade min son små glassar hur han ville på etiketten och jag klistrade dit cirkeln. Allra sist ville sonen att vi skulle stämpla dit ögon och en glad mun, för vem blir inte glad av glass. 

(null)
Slå in paket med tapet

För den nyfikne, i paketet ligger en mekanisk glasskopa som har en mekanism som enkelt lossar glasskulan från skopan. Perfekt present tyckte vi till någon som älskar kulglass. 





etikett, födelsedagspaket, paket till en glassälskare, paketinslagning, presentinslagning, slå i paket, ta till vara, återbruka,

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej