(null)
Paketinslagning med återanvänt papper

Det har blivit paketinslagning igen och nöjet är helt på min sida. Sen att även får vara kreativ med återanvänt papper och snöre är ännu roligare. Tänk att man kan göra något fint av vad andra skulle anse vara skräp. 

(null)
Att slå in paket med det som andra kallas skräp.

Till detta blåa paket använde jag ett blått och vitt mönstrat papper sim tyvärr hade en tejprest kvar mitt på detta paketets ovansida. Jag tog bort tejpresten då jag tycker det syns mindre än en glänsande tejpbit. Det fula blev sen täckt med en stor yvig presentsnöre. Jag använde mig av ett vitt snöre som redan var strimlat i ändarna. Det blev en klassisk korsknytning och sen strimlade jag ändarna lite till för att få så många strimlade öglor som möjligt. Som sista piff hittade jag en liten bit blått sidenband som jag knöt till en rosett över för att dölja det vita presentsnörsöglornas knutar. 



Ett blått paket med blå roset, födelsedagspresent, inslaget med återanvänt inslagspapper, paketinslagning, slå in paket, återanvända, återbruka,

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej