(null)

Här kommer ett tips på ett kreativt linje-pussel gjort av kartong. För vem har inte en eller flera kartonger i en vrå som väntar på att åka till sortergården.  Så varför inte göra något kreativt med skräpet. 

(null)

Jag började med att klippa ut lagom stora ark för att passa min skärmaskin. Sen var det bara att skära till och klippa ut (ja skärbladet gick inte igenom hela kartongen). Våra pusselbitar valde jag att göra 5x5 cm, men har man yngre barn skulle jag rekommendera att göra bitarna större. 

(null)

När korgen var lagom fylld med kartongbitar var det dags att vara idérik och rita linjerna. 

(null)

Här fick jag hjälp av min fem-åriga son som var fenomenal på att komma på nya sätt för linjen att gå. 
Se bara till att linjen börjar och slutar mitt på kanten. I mitt fall var det 2,5cm. 

Nu har han suttit hela kvällen och gjort kreativa linje-labyrinter och även hittat på ett eget spel. Mycket klurande, skratt och glädjerop har hörts från honom. 
Roligt att något så enkelt kan sprida glädje och även vara så kreativt. 


DIY, gör ditt egna linje-pussel, kartong, linje-pussel, pyssel,

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej