Som jag dragit på att testa detta recept med chokladbollar utan vitt socker. Har tänkt göra dessa till sonen för han har än så länge inte ätit vanligt fikabröd utan älskar de kakor jag gjort till honom som inte innehåller socker. Min vilja är att kunna utesluta sockret även i hela familjens kost. För mig som tycker det är så roligt att baka och fika blir detta svårt. Man har ju sina favoritrecept på kakor och det är svårt att hitta bra alternativa recept. 
 
 
Jag hittade detta receptet på "hemma hos kikan" blogg men, jag har ändrat lite för att få dem som jag vill. 
 
 
Detta behöver du:
 
80g strödaddlar
3msk vatten
2msk cocosolja
2msk kakao
2dl havregryn
 
 
Lägg strödadlarna i vattnet och låt det ligga ett tag. Blanda i alla ingredienser och blanda väl. Gör sedan bollar i valfri storlek. Sen kan man rulla dem i till exempel kokos om man vill. Jag valde att göra bäbischokladbollar så det blev 19 stycken. 
Hoppas nu sonen kommer tycka om dem. 
 
Sockerfria chokladbollar, baka sockerfritt, baka utan vitt socker,

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej