Sol, värme och grönska! Nu börjar den gröna säsongen och med det ogräsbekämpning. Det finns många olika medel man kan köpa och spruta på men jag vill hitta ett så giftfritt alternativ som möjligt. 


För ett tag sen sprang jag på detta tipset av en slump, att hälla kokhett vatten på ogräs. Går det verkligen bekämpa till exempel ogräs mellan plattorna med kokande vatten? Mer giftfritt kan det ju inte bli så jag testar. 


Efter 1 timme i värme och stekande sol såg jag ingen direkt skillnad. 
Men när jag kom hem tre dygn senare...


...gräset var dött. Det funkade verkligen jättebra. Visserligen hade jag bästa väderförhållanden med stekande sol och värme. Jag kommer absolut använda denna metoden på resten av mina plattor och runt entrétrappen. 

Hur kan detta funka? Jo, växternas celler sprängs på grund av den kraftiga upphettningen och vissnar då ner. 

bekämpa ogräs, bekämpa ogräs med kokhett vatten, giftfri ogräsbekämpning,

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej