Stalldörr

Året 2017 är snart slut och ett nytt år med nya utmaningar ligger framför oss. Jag och familjen kommer få en riktig utmaning i slutet av februari, en stor förändring som jag kommer berätta mer om i ett eget inlägg längre fram. Det ska bli riktigt spännande. 

Jag har sedan 2016 börjat med nyårslöften eller snarare miljömål som har gjort att jag faktiskt har förändrat min vardag. Är du intresserad av att läsa vad mina mål varit, kan du läsa 2017:s här
 

Frostigt hö i soluppgång

Vad vill jag då ha för mål 2018? Egentligen kan jag nog kopiera 2017 för de har gått lite si och så att uppfylla och är fortfarande aktuella.  Egentid i pysselvrån och två vegetariska måltider i veckan har varit det svåraste. Äta mer efter säsong gick bättre och jag har inte köpt tomater (som jag älskar) på riktigt länge. 

2018 vill jag:
1. Äta mer vegetariskt, blir det en måltid i veckan är jag super nöjd, men fler desto bättre. 
2. Sluta ta plastpåsar i affären till frukt och grönt. Jag ska helt enkelt ha med mig egna påsar. 
3. Äta ännu mer efter säsong och verkligen försöka utesluta frukt och grönt som det inte är säsong för. 
4. Ta mig mer tid i min nya pysselvrå, egentid. 
5. Använda mindre hushållspapper (i vårt fall toapapper) för att torka upp och torka smutsiga munnar och händer med. 

Jag tycker det är viktigt att man ska ha rimliga mål. Mål som inte känns överväldigande för då är det lätt att man struntar i den. Det är helt enkelt bättre med lätta mål som man i så fall kan avancera om man tycker de är för lätta. Lycka till med era mål/löften för 2018. 


Till sist vill jag bara önska er alla ett underbart GOTT NYTT ÅR!


2018 års löften/mål, miljömål,

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej