Det här med nyårslöften var något jag började med förra året. 2016 års löften var mer miljömål än nyårslöften. Jag har alltid tyckt att det varit lite fjantigt med de där vanliga löftena som börja träna, gå ner i vikt, sluta röka som ingen sen håller. De löftena jag hade 2016 fick mig faktiskt att ändra min vardag lite. 
 
 
I år har jag hört fler och fler säga att deras nyårslöften är ta hand om sig själv, arbeta på att bli en bättre sig själv, ta sig tid för egentid, att lyssna mer på sig själv, mm. Det är ett suveränt löfte och ett bra löfte att inte känna så mycket måsten utan unna sig egentid, att ro om sig själv. I dagens samhälle är detta något alla borde tänka på. 
 
Mina löften i år är dels miljömål men, också mer egentid. 
 
1. Äta ännu mer efter säsong
2. Försöka laga två vegetariska middagar i veckan. 
3. Minska vårt matsvinn. 
4. Ta mig tid att pyssla mer, egentid. 
5. Skicka fler egengjorda kort. 
 
 
Dagsfärsk bild på mitt pysselbord. Behöver städas. 
miljömål,

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej