Nu äntligen är julen helt bortplockad hemma hos oss. Dukarna har lagts in i linneskåpet och alla julsakerna ligger i kartonger på vinden. 
Jag tycker alltid det blir lite tomt precis efter julen, känns som om allt mys är borta. För att motverka detta ser jag till att pynta upp med krukväxter, ljus, böcker, mm på de ställerna jag tidigare haft julpyntat.
 
 
Så här blev resultatet på spiselkransen. Jag utgick från mitt nya 5 liters-mått i trä och byggde sen på med annat jag redan har hemma. Glaskupan och silverasken är visst två stående inslag på vår spiselkrans. Silverasken är ett måste då vi förvarar tändare och tändstickor i den till kaminen. Glaskupan har jag än så länge inte hittat något bättre ställe att ha den på och att ställa undan en sådan fin detalj är inte ett alternativ. 
 
 
spiselkrans,

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej