I måndags fyllde min snickare till lillebror år och jag var bara tvungen att göra detta kortet, snickarbälte.  
Inspirationen har jag fått från ett kort jag sett för ett tag sedan på internet. 
 
 
 Jag började med att bestämma måtten genom att utgå från kuvertet jag tänkt använda. För att få fina veck förpräglar jag med ett präglingsverktyg. 
 
 
 Jag klippte bort papper för bältet och rundade de nedersta hörnen. 
 
 
Ett snickarbälte har ju fickor så jag klippte ut och limmade runt kanten för att kunna stoppa verktyg och meddelande-tag i dem. Som nitdetalj använde jag brads. 
 
 
Sen klippte jag en hälla att hänga i lagom storlek att hammaren i. Även här brads som nitdetalj. 
 
 
Ett grattis i rött papper stansade jag ut och satte på muttenfickan där även en grön meddelamde-tag fick sin plats. 
 
 
Till sist tillverkade jag verktyg (skruvmejsel, hylsnyckel, fil och hammare) och skrev meddelandet. Verktygen limmade jag för att de skulle hålla sig på plats. 
 
Handgjorda kort, Snickarkort, handmade cards,

Liknande inlägg

1 kommentarer

Tant Grön

31 Mar 2017 20:55

Påhittigt och fint https://tantgronblog.wordpress.com

Svar: Tack!
Sara Johansson

Kommentera

Publiceras ej