Blöjtårta med paket och gosedjur.

Det kommer barn på löpande band och jag vill ge egenpysslad blöjtårta. Denna är till en pojk och gjord på ett annat sätt än jag gjort tidigare. 
Mina tidigare blöjtårtår hittar ni här och här

Snurrad blöjtårta.

För att dölja motiven på blöjorna valde jag att snurra alla blöjor tillsammans som en virvelvind istället för att snurra varje blöja för sig. 
Planen från början var ett lager med blöjor men jag fick inte plats med alla i ett lager, så jag gjorde istället två. Vilket bara blev bättre. 

Blöjtårtsdekoration

För att hålla ihop blöjlagrena har jag knutit fast blått papperssnöre på det översta lagret och ett blått tygband på det undre lagret. För att dölja skarven på tygbanderoller dekorerade jag med sex stycken pappersblommor. 
Hela tårtan har jag placerat på ett klädpaket för att få stadga åt tårtan och som krona på verket sitter ett gosedjursfår. Allt är sen inplastat i återanvänt cellofan. 


En babyblå blöjtårta, blöjtårta,

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej