Sockerfri rabarberpaj
Att testa nya recept kan antingen bli en flopp eller som denna gången en riktig flipp. Detta smulpajsrecept med agavesirap i stället för vitt socker blev fantastik god. Jag brukar störa mig på att det är för lite smul i de flesta recept, men i detta var det alldeles lagom mycket (för min form och smak). 
Då mina rabarber (från frysen) var väldigt vattniga försvann den knäckiga ytan, men med färska rabarber blir nog ytan perfekt knäckigt.
Receptet hittade jag på bloggen  Organic by mommy och här hittar ni receptet på denna Rackarns god rabarberpaj.

Så här gjorde jag:

500 gram rabarber eller bär

0,5 dl agave (kan uteslutas)

lite smör att smörja formen med

 

Smuldegen

125 gram mjuk kokosolja (eller smör)

2 dl mandelmjöl

2,5 dl havregryn

0,75 dl agave eller honung

Lite salt


Rabarberkyckling

Då det är mycket rabarber nu blev dagens middag rabarberkyckling som jag har tipsat om tidigare. Då den är otroligt god vill jag slå ett slag för den igen. Receptet hittar du här

Se nu till att använda rabarbern ni har i trädgården. Ät er riktigt trötta på den, gör paj, sylt, chutney, saft och glöm inte att frysa in för senare tillfällen. 







rabarber, rabarberns tid är här, rabarberpaj, recept, sockerfri rabarberpaj,

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej