(null)

Denna helgen har varit en helg där vi minns nära och kära som inte längre finns hos oss längre. Kyrkogårdarna tänds upp av tusentals levande ljus och på många ställen bjuds det på fika och musik. 
Vi åker alltid till min mans mammas grav och tänder ett ljus. Då varken jag eller sonen träffat henne berättar alltid min man ett minne han har om henne när vi är där. 
Många gånger har vi med oss granris från mina föräldrars skog och självklar har jag gjort en egen gravdekoration. 

(null)

Då jag älskar att skapa med sådant jag redan har letade jag igenom mitt förråd med pyssel och gick ut i trädgården för att hämta grönt m.m.

(null)

Jag började med att sätta dit gröna grenar i en bit stickmassa. Få stickmassan smular satte jag den i en påse som jag satte fast med hjälp av de gröna grenarna jag stck in i sickmassan. Jag vill verkligen inte vara med att sprida microplaster i naturen. 

(null)

När de gröna grenarna var på plats stack jag även i två andra sorters gröna grena för att bryta av lite. 

(null)

Gravdekorationen dekorerades med en silverglittrig blomma, två kottar i olika storlekar, lite lav, tre silverfärgade bambupinnar och ett löst knutet natursnöre. 

(null)

En annan variant av gravdrkoration som jag gjort hittar ni här

(null)



Egengjord gravdekoration, alla helgons dag 2018, diy, gravdekoration,

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej