(null)
Ett litet grönt paket inslaget med bara återanvänt papper och snöre.

Detta gröna paket gav vi till en nybliven 1-åring. I paketet låg en större brandbil i trä som jag fyndat på second hand. Ett riktigt fynd! Ibland kan man bli så överlycklig över sina inköp. Just denna gången fyndade jag även ett par KAVAT-sandaler i helt rätt storlek till sonen som jag kommer skriva om framöver. 
Detta paket är inslaget med återanvänt papper och snöre och när man återanvänder måste man vara lite kreativ och här kommer några tips på hur man kan dölja skavanker. 

(null)

Jag och sonen valde ett blommigt papper i gröna toner och när man som sagt återanvänder presentpapper måste man se upp för skavanker så att man döljer dem. Detta pappret räckte inte helt om för att dölja alla skavanker utan den avskalade fläcken från en tejpbit syntes tydligt.

(null)

Jag valde att lösa problemet genom att välja sidan med tejpskavet som ovansida och dölja det med ett enfärgat grönt papper som även det är  återanvänt. Jag vek till kanterna och tejpade fast det med dubbel tejp. 

(null)
Paketinslagning

Då även det enfärgade pappret hade skavanker, döljde jag det med det återanvända presentsnöret. Stort krull döljer det mest fulaste. 

(null)

När jag vek in sidorna upptäckte jag att jag inte kunde dölja en vit yta som var avskavd från en tejpbit. 

(null)

Att låta den vara vit tyckte jag var för iögonfallande så jag valde att färga in den i någorlunda lika färg som mönstret. Man skulle kunna försöka kopiera mönstret på pappret, men jag valde den enkla vägen genom att bara färga in ytan med en mörkgrön penna och blyets. 

(null)
Återanvänt presentpapper och snöre










Ett litet grönt paket inslaget med bara återanvänt papper och snöre., Ett litet grönt paket inslaget med bara återanvänt papper och snöre., födelsedagspresent, födelsedagspresent, inslaget med återanvänt papper, inslaget med återanvänt papper, paketinslagning, paketinslagning, presentinslagning, presentinslagning, slå in paket, slå in paket, återbruka, återbruka,

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej