(null)
Grattiskort

Jag vet inte hur många år jag haft detta stora ark papper i färgen plommonlila bland mitt pysselmaterial. Den är fin, men jag tycker det är svårt att kombinera den med annat. Sen blir kortet automatiskt så kvinnligt och det är inte till alla det passar. Men vad glad jag är nu att jag äntligen kom på att jag skulle använda en bit till detta kort. Jag tog helt enkelt och klippte ut en lagom stor bit för att bli till en kortbas. Vikningen gjorde jag denna gången på övre kortsidan. 

(null)
Födelsedagskort

Då jag har en fin rund grattis-die valde jag att stansa ut den i svart och stansa ut en lagom stor cirkel i glänsande vittpapper att fästa bakom. Den vita spetsen fäste jag direkt mot kortbasen med hjälp av "glue dots" som döljs av den mönstrade remsan som jag fäste med 3D-kuddar centrerat över spetsen. Dåda två klippte jag av snett längst ner. Grattiscirklen fästes med 3D-kuddar lite över remsorn. En liten rosett av vit lite tjockare tråd fästes ner med en halv pärlemopärla. Fler halvpärlor i olika färger fick avsluta kortet...trodde jag... Då den svarta cirkeln blev lite väl markerande valde jag att sota kortbasens kanter med svart för att bryta det stickiga svarta. 

(null)
Handgjort kort


födelsedagskort, grattiskort, handgjorda kort, handmade card,

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej