Blå iris och nyponskott.

Blommor hör midsommar till så igår när vi hade vänner över på midsommarmat tog jag tillfället i akt att pryda vårt hem med blommor. 
Det pratas mycket just nu om ogräsbuketter och blombuketter som är helt gratis och att ha trädgård med blomsterperenner gör det lätt att göra buketter som är gratis, men att ändra sitt synsätt på ogräs var en utmaning jag antog.

Blåklint och Kirskål

Tänk att det man enser vara ogräs kan bli så fint i en vas med vatten, jag är faktisk förvånad. 
Då jag anser att man ska använda allt man har kommer jag i fortsättningen försöka se det fina i ogräset och ge liv till något dödsdömt i vaser med vatten. Va helt enkelt inte för snabb att fördöma. Att inte stirra sig blind på florist buketter utan tänka mer naturligt var något jag fick lära mig på den blomsterbindningskursen jag gick förra året och som jag bär med mig. 

Rosa Pion

Min underbart fina Pion blommar så självklart blev det även en solitärbukett med en av dessa helt underbara blommor. 

Nyponrosor

På midsommarbordet valde jag att smycka med blommor i skålar. Dels för att inte blommorna skulle skymma gästerna och dels för att de inte skulle blåsa omkull då vi satt ute. Några skålar med varsina nyponrosor med blad blev utplacerade på långbordet. 

Nu njuter vi av blomsterprakt även inne, men det kliar i fingrarna, jag vill göra en till.

Blombuketter från trädgården, blombukett, blåklint, gratis, iris, kirskål, nyponros, ogräsblommor, pion,

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej