Ta in ljuvligt doftande lavendel.

En bukett behöver inte vara stor och innehålla många blommor utan en liten vas med ett blad och några blommor kan bli hur dekorativt som helst och denna doftar även gott av lavendel. 

Vas med lavendel och salvia

Utveckla vasen med Bergena blad och lavendeln med salvia. 

Flytande buskrosor med dagliljeblad runt i vasen

Här är en favorit som jag kom på förra året och tyckte väldigt mycket om att jag gör repris på detta året. Hur enkel som helst, klipp bara av rosen från busken och låt flyta i en skål. Jag valde en genomskinlig som jag dekorerade med dagliljeblad på skålens insida i vattnet. 

Rosa rosor flytande i en skål

(null)
En äng i en vas

Min äng i trädgården bjuder på massvis med fina blommor och högt vajande gräs som jag bara älskar att titta på när vinden blåser igenom den. Detta fina blev jag bara var tvungen att ta in i en hög vas. Det blev en riktigt vildvuxen bukett, men allt ska inte vara så tillrättalagt. Ängen bjuder på fler blommor som denna gången inte var tillräckligt höga till den utvalda vasen. 

(null)

Till sist vill jag dela med mig av ett tips på ett enkelt sätt att piffa till de vaser du har eller för att dölja att vasen egentligen är en glasburk. Det jag har gjort med mina vasar denna sommar är att jag knutit sidenband på dem. 
En rosett eller bara en fin knut med ett sidenband i en fin färg kan verkligen förändra intrycket. 



Sommarblommor i vas, gratisbukett, sommarbuketter,

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej