(null)

Mitt hem är nu pyntat till påskfestlighet. 
Jag har använt mig av mycket blommor och grenar från trädgården. 
Både stora och små påskliljor har i år kommit upp i mina rabatter. Inga mängder men tillräckligt för att kunna sätta i vaser. Jag är så glad att de lökar jag fått tidigare år och som jag planterat när de vissnat har tagit sig och i år gett fina blommor. 

(null)

Till de små påskliljorna gjorde jag en vas av kryddburkar. Jag tvättade av etiketten, letade fram ett fint band och sen knöt jag ihop de tre burkarna genom att knyta vitt tunt snöre om bandet mellan burkarna. Ändarna sparade jag lite långa och klippte dem sneda. 

(null)

(null)

I hinken vid entrédörren har jag planterat små påskliljor och en lila pensé som jag och sonen fått. Egentligen skulle jag velat ha en pensé till då tre ser bättre ut än två, men då fick en fin barkbit ta plats och smycka istället. Några avklippta grenskott från äppelträden fick ge form och höjd till blomstergruppen. 

(null)

Entréhallen fick också några påskliljor på bänken. Allt detta fina påskpynt är av sånt jag redan harde, tagit från trädgården eller fått. Jag älskar verkligen att göra fint med det jag har runt omkring mig. 

Ha nu en riktigt härlig och mysig påsk hemma. GLAD PÅSK!

(null)



Glad Påsk, Påskpynt, påskliljor,

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej