(null)
Handgjort kort

Kort till barn är roligt och kreativt att göra med mycket härliga färger. Men till tonåringar...vad blir de glada av, blir de ens glada? Till tonåringen som fått detta kort tog jag fasta på hans intresse för att gaming. 

(null)

Jag valde en ljusgrön kortbas och skar ut en något mindre vitt papper som jag stansade ett hål i. Sen lade jag det vita pappret ovanpå kortbasen och ritade ut cirklen för att veta exakt var jag skulle stämpla texten och stjärnorna. 

(null)

På det vita pappret med det utstansade hålet stämplade jag ett stort "HEY!" och gjorde jag ett eget mönster genom att stämpla gröna spelkonsoler på och grå/svarta stjärnor i mellanrummen. Ett tips för att få ljusare färger av sina stämpeldynor är att färga in dem och sen stämpla av en gång på ett kladdpapper och sen stämpla på kortet. Så gjorde jag med stjärnorna då de skulle tagi för mycket fokus från spelkonsolerna annars. 

(null)
Födelsedagskort

Det vita pappret med konsollmönter förste jag med 3D-kuddar på kortbasen med den stämplade texten på. 
Glöm inte bort att sudda bort blyertscirklen innan du sätter fast pappret med hålet. 

(null)
Handmade card

You’re a winner, födelsedagskort, grattiskort, handgjorda kort, handmade card,

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej