(null)
Handgjort kondoleanskort

Jag har aldrig pysslat kondoleanskort tidigare, men nu var det dag för att visa vårt varmaste deltagande. 

Efter lite bildsökning kom jag fram till att många kondoleanskort är väldigt vita med få eller inga alls element på. Jag valde att använda texten "Thinking of you" och ha en ganska enkel design. Ett mönstrat papper valdes ut, ett papper med lite dova färger som jag sotade kanterna på och stämplade två långa strån på. Stråna är egentligen mycket kortare, men genom att bara färga in den övre delen ritade jag sen med svart penna så lång stjälk som jag ville. 

(null)
Hur kan ett kondoleanskort se ut?

Med 3D-kuddar fäste jag det mönstrade pappret mot kortbasen. Texten stämplades på en velum-remsa som är lika bred som kortbasen. För att dölja fästpunkterna klistrade jag under de tre pärlemoskimrande halvpärlorna som dekorerade kortsidorna. 

(null)
Handgjort kort med varmaste deltagande. 

Med en lugn och enkel design kan även ett mönstrat papper med färg bli ett kondoleanskort. 

Insidan dekorerades med en remsa av samma mönstrade papper och en handskriven text "med varmaste deltagande".

Kondoleanskort - med varmaste deltagande, handgjordakort, handgjortkondoleanskort, handmadecards, kondoleanskort, withsympathy,

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej