(null)
Snittblommor utomhus i konservburkar

Jag har otroligt många blommande luktärter just nu så att det räcker till flera nya buketter var tredje dag när jag klipper av blommorna. 
Mina tre konservburkar på min spaljé/staket vid gatan har fått tre glasburkar (typ tacosås) nedstoppade som vas. I den mittersta satte jag en stor bukett med bara luktärter och i de andra två plockade jag gröna blad lite var stans i trädgården. Det blev två buketter med stora och små blad, höga och låga stjälkar/grenar. 

(null)
Luktärter i vatten dekorerar staketet

Dessa blommor sätter lite färg på vår annars mest gröna entré. Våra två buskar framför huset blommar tyvärr båda två på försaommaren så denna färgklick och två blomsterkrukor på och vid trappen är de ända blommande blommorna på framsidan. 

(null)
Bukett med gröna blad

Steker inte solen allt för mycket kommer blommorna att hålla sig fina i flera dagar. Annars gäller det att titta till så de har vatten så där varje till varannan dag, smidigast at ta med vattenkannan samtidigt som man kollar post i brevlådan. 

Hur jag satte upp konservburkarna på armeringsnätet finns att se HÄR

Dekorerad spaljé - tre konservburkar fyllda med snittblommor, bladbukett, dekorera staket, luktärter, trädgårdsblomman,

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej