(null)
Handgjort kort med färgglada kuvert.

Jag har ett stämpelset med många olika fina brevstämplar som jag gärna vill använda, men ibland är det svårt att komma på bra layout. För ett tag sedan såg jag en snarlik design som denna som jag tog inspiration av och gjorde min tolkning av. 

Från en vit kortbas utgick designen för detta kort. 

(null)
Gör egen relief med hjälp av präglingsverktyg.

Jag började med att reliefa en ram en centimeter från ytterkanterna med hjälp av skåran i min skärare och ett präglingsverktyg. 

(null)
Stämpla på färgglada papper.

En brevstämpel och sex olika enfärgade papper (ljusgrön, plommonlila, rosa, gul, ljusblå och gröturkos) valdes ut. På varje papper stämplades brevet i svart som sen klipptes ut. 

(null)
Lägg ut designen innan fastsättning för att stämplingen ska hamna där den ska.

Breven lades ut i tre rader med ett mellanrum mellan den undre och näst översta. I detta mellanrum stämplades texten "Sending lots of love". Stämplingen gjordes först för att lättare få en bra stämpling innan breven fästes på plats med 3D-kuddar. 

(null)
Rent och enkelt kort med lite dimention.

Som sista detalj fästes ett pärlemoskimrande hjärta på det gula brevet till höger över den stämplade texten. 

(null)
Handlade card

Det blev ett ganska rent och enkelt kort, clean and simple. 

Kärlekshälsning med färgglada kuvert, Saras vrå, clean and simple, handgjorda kort, handmade cards, kortmakeri, rent och enkelt,

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej