(null)
Glasmarkörer i papper

Vem har inte tappat bort sitt glas på festliga tillställningar… dessa glasmarkörer råder bot på dettta problem!

Till min brors sommarbröllop som jag fick äran att dekorera gjorde jag dessa glasmakörer som även var placeringskorten. Det var fri placering så gästerna fick ta sitt glas med välkomstdrink och sätta sig var de ville. 

(null)
Glasmarkör som placeringskort

(null)
Gör dina egna glasmakörer

För att göra dessa använde jag min pysselmangel och stansade två olika stora cirklar med samma storlek på centrum hålet. Färgtemat på bröllopet var lavendel-lila så jag valde att stansa ut den mindre cirkeln i lila och den större i vitt papper. 
Har man inte stansar och pysselmangel går det alldeles utmärkt att hitta mallar i tre olika storlekar i hemma, t.ex. batteri, två olika stora glas och klippa ut dem. 

(null)
Gör dina egna glasmakörer

Jag klistrade ihop de två cirklarna och när det torkat klippte jag ett snitt så att det gick att öppna glasmakören. 
Dagarna innan bröllopet bad jag min syster (med fin handstil) att skriva alla gästernas namn på den lila cirklen och jag stämplade kärlekens symbol, hjärta, på var sin sida om namnen. 

(null)
Glasmakör som träs på på glasets fot

Sen var det bara att trä på dem på glasens fot. 

Väljer man att göra alla glasdekorationerna olika går de enkelt att återanvända (om inte gästerna spillt allt för mycket på dem vill säga).

(null)
Glasmakör DIY


DIY, Gör dina egna glasmakörer, glasmarkör, glasmarkörer, lila, papperspyssel, placeringskort,

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej