(null)

I våras fick jag frågan ifall inte jag kunde ta hand om dekorationen och dukningen på min brors sommarbröllop i trädgården, ja visst! vilken ära svarade jag fylld av glädjen över ansvaret. 
Jag ringde direkt min storasyster om hon ville sy ett flaggspel, skriva skyltar och hjälpa mig att ställa iordning och det ville hon. 

(null)
Bröllopsdekoration med brudparens namn. 

Bruden älskar lila och ville gärna att lavendel skulle vara temat. Eftersom de lever på en gård och festen skulle vara där fick även lantlivet vara en röd tråd i dekorationen. Som tur var hade bruden redan massvis av bra inspirationsbilder som jag fick ta del av. Dessa bilder och min tolkning av brudparet blev min inspirationskälla till deras bröllopsdekoration. 
Tre dagar innan började jag tillverka en skylt med bröllopsparets namn och datum. Ut i brors träverkstad och leta en lagom stor träregel och vit färg. När två lager med färg var torkade var det dags för min syster att skriva/måla. En fin detalj som de även kan dekorera med i hemmet för att bli påminda om denna fantastiska dag. 

(null)
Bordsdekoration med lavendelljuslykta och buketter med säd.

Bordsdekorationen blev träskivor (de har egen skog) med en ljuslykta med lavendel runt om (bruden älskar lila) och en vas med olika sädesax (brudparet odlar olika sädesslag på åkrarna). 
Hur jag gjorde lavendelljuslyktorna kommer jag visa i ett eget inlägg som du hittar HÄR. 

(null)
Festlokalen före

Festlokalen var en carport och ett partytält på en grusad mark. Min bror hade byggt bänkar och bord och buffébordet var lastpallar med plywood på. Detta var utgångspunkten som jag och min syster fick dekorera till fin och mysig festplats.  

(null)
Min syster med cykelvagnen full med pynt på väg till festplatsen. 

Jag och min syster tog cykelvagnen fullpackad med pynt från våra föräldrars hus till brudparets hus där festplatsen var. Det blev flera vändor. 

(null)
Festlokalen före med honnörsbord längst in.

Vi började med att hänga upp tyger på väggen bakom honnörsbordet och i taket i carporten. Sen satte vi upp min systers superfina vimplar, ljusslingor och tre lövade takkronor som jag bett min pappa och mamma att tillverka. 

(null)
Jag kvälls/natt-fixar dagen innan vid festplatsen.

Dagen innan den stora dagen blev riktigt sen med mycket fix och ändå var dagen alldeles för kort. 

(null)
Servettvikning, dekoration vid varje plats.

Besticken lindades in i den lila servetten och fästes med natursnöre med ett sädesax som dekoration. Det var fri placering så jag gjorde glasmarkörer med alla gästernas namn på. Hur jag gjorde dem kommer i ett eget inlägg som du hittar HÄR

(null)
Enkel bröllopsdekoration med lavendel.

Sista handen på dekorationen la vi kl 13, då var det en timme kvar innan vi skulle åka och dekorera i kyrkan. Hem till föräldrarnas hus för lunch och byte av kläder. 

Buffébordet av lastpallar fick en fin tygkjol och borden fick duk av vitt tyg, metervara, och underlakan. 

(null)
Bröllopsdekoration till festlokalen

Från en träig vanlig carport och ett välanvänt partytält blev det en festlokal med bas av vit bröllopsklänning och lila och gröna accenter. 

Jag är så stolt över vad jag och systern åstadkom dagen innan bröllopet med ganska enkla medel. 

-långa tyger
-vimplar
-träskivor
-glasburkar
-blommor/växtlighet
-värmeljus
-lövade takkronor
-färgade servetter
-natursnöre



Bröllopsdekoration - Lavendel, bröllop, bröllopsdekoration, bröllopsfest, dekoration, enklamedel, lavendel, säd,

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej