Återanvänd paketinslagning

Folk skulle nog kalla mig lite tokig som öppnar presenter försiktigt för att kunna spara pappret och använda igen eller när jag på julafton letar presentinslagningsfynd bland julpappersskräpet, men jag gör bara som min mormor gjorde och sparar jag på vår planet. Genom att återanvända samma papper och snöre flera gånger behövs inget nytt produceras och transporteras vilket spara på vår planet. 

Kan det verkligen bli några fina paket med återanvänt papper?
Jo, visst blir det det! Man kanske måste vara lite mer kreativ och hitta sätt att dölja papprets skavanker, men jag kan lova att paketen blir minst lika fina ut som med nyproducerat presentpapper. Sen kan det vara så att man med återanvänt papper har fler mönsteralternativ att välja bland än när man kanske bara har en till tre olika  nyproducerade. 

Här nedan finns länkar till några paketinslagningar jag gjort med papper och snöre som jag tagit till vara. 

Bli miljövänlig och återanvänd inslagningspapper och snöre! 
presentinslagning, presentpapper, Återanvänd presentpapper och snöre, återanvänd,

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej