(null)
Handgjort kort

Oj oj oj nu har min pysselsvägerska Ellen tagit examen och flyttat hem igen och detta betyder att våra kortutmaningar är igång igen och detta blev årets första. 

(null)

Förhållningarna till denna kortutmaning var det Ellen som stod för. Hon tog fram sin burk med lappar i och drog en av dem. Utifrån lila, svart och glitter skulle vi nu skapa. 

(null)

Jag hade precis blivit inspirerad av ett 3D-kort jag sett så designen var redan klar i mitt huvud, nu var det bara att leta papper, dekorationer och stämpeltext. Kortet viks åt sidan för att passa i ett vanligt kuvert. 

(null)
Kortutmaning juni 2019

Jag valde att göra kortbasen i svart och dekorera med lila mönstrat papper. Etiketten stansade jag ut i lila enfärgat papper och fäste med klister på kortbasens flärpar. Jag valde texten "let’s celebrate! för att bi har mycket att fira, att Ellen tagit examen, och att våra kortutmaningar är igång igen. Från ett enfärgat vitt papper stansade jag ut en mindre etikett som passade till stämpelns storlek. Den fäste jag med 3D-kuddar på den lila etiketten. 
Att använda glitter var en utmaning då jag inte brukar använda det. Jag satte dit åtta oljeskimrande halvpärlor och tre utstansade fjärilari svart papper som jag penslade på ett skimrande lila pulver som fäste i ytan med "versa mark". Två fjärilar fäste jag med 3D-kuddar och den tredje direkt på etiketten och kortbasen. Det skimrande pulvret fäste jag även runt om på den lila etikettens ytterkant. 
Så egentligen blev kortet kanske inte så glittrigt utan mer skimrande. 


(null)
Hand made card


(null)
Ellens handgjorda kort

Så här blev Ellens kort. 

Vill du se vår förra kortutmaningen hittar du den här

Om du känner att utmanas på detta sätt verkar spännande och kul är det bara att höra av dig så får du gladeligen vara med. 




hand made card, handgjorda kort, kortutmaning, kortutmaning juni 2019,

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej