(null)
Påskris med pynt, blad och blommande körsbärblommor.


Jag har redan tagit in påskriset och haft det ett tag eftersom det blev så tomt efter att jag tagit bort mina vinterdekorationer när mars började. Några spretiga körsbärsgrenar (med många knoppar) i en vas står nu på min köksö. 
För mig är påskens färger inte bara gult utan egentligen ännu mer alla pastellfärger. Härliga ljusa färger som sprider glädje, vår-känsla och piggar upp efter en lång tid av mörker. 

(null)
Magnolia av silkespapper

Först satte jag i magnolialiknande blommor av vitt och rosa silkespapper som jag gjort genom att klippa långa remsor, rundar till ena kanten som blad och rullat/knögglat ihop till "blommor", men sen tog det inte lång tid innan jag kom på att jag ville ha färgglada vimplar i påskriset i år. 

(null)
Pynta påskriset med färgglada pappersvimplar.

Dessa vimplar gjorde jag och sonen som dekoration till dockhusets barnrum för lite mer än 2 år sedan. Dockhuset leks inte mer med så jag plockade bort dem därifrån och satte istället i mitt påskris. 
För att se hur vi gjorde vimpelgirlangen klicka HÄR för att komma till blogginlägget  Två tips på dockhusinreding du kan göra själv.

(null)
Sy pappersvimplar på rad

Detta behövs:
  • Färgglada papper 
  • Sax
  • Blyertspenna
  • Linjal
  • Symaskin
  • Sytråd
Bestäm hur stora vimplar du vill ha och klipp ut. Sy sen ihop alla på en lång rad. För att beskrivande bilder klicka vidare HÄR. 

(null)
"Se körsbärsblommorna blommar"

Jag som aldrig fått mitt påskris att slå ut är helt chockad över att det växer ut ljusgröna löv och att det blommar. Årets påskris är verkligen så fint. 



Dekorera påskriset - gör färgglada små pappersvimplar, pappersvimplar, pyssla med barn, påskpynt, påskris, påskrispynt,

Liknande inlägg

1 kommentarer

Annie

19 Mar 2024 20:00

Så fint och kreativt!
Nu vart jag sugen att pyssla till påsk *ler*

Svar: Tack så mycket! Ja, vimplarna ger ett festligt intryck så sätt igång och pyssla😁
Sara Johansson

Kommentera

Publiceras ej