Äppelblommor

Vilken härlig tid vi är inne i nu och särskilt när vårvärmen äntligen kommit tillbaka igen, där jag bor. 
Bladen blir grönare och större, blommor blommar och det hörs ett högt och jäktigt surr från äppelträden. 

Låna odlingsböcker på biblioteket

Det är mycket fokus på trädgården och odling den här tiden på året. För att få feeling och inspiration lånar jag alltid fina trädgårdsböcker på biblioteket. Vill man läsa och titta i de nyaste böckerna gäller det att vara ute i god tid eller bara ha tur att ingen annan vill låna den just nu. Dessa böcker ovan är några av de jag ville låna denna säsongen, både gammalt och nytt. 

Biblioteken är verkligen ett privilegium. Man får låna hur mycket man vill, gratis! Helt fantastiskt, för vissa böcker har man längtat efter att få läsa och titta i och när man väl har sista sidan framför sig kanske man inte alls tyckte den va så bra som man trodde. Inga pengar i sjön helt enkelt som det hade varit om man köpt den. Senn har vi ju miljöaspekten också att låna och dela med sig gör att vi använder mindre av jordens resurser. 

Jag hoppas ni gör som mig, inspireras av lånade böcker. 

Låna inspirationsböcker på biblioteket, bibliotek, låna, odlingsböcker, trädgårdsböcker,

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej