Sommarpresent

Jag bara måste visa vilka fina sommarpresenter jag fått av mina dagbarn med familjer. En svenskodlad Dalia, en biologiskt odlad svartavinbärsplanta, hemmagjord svartavinbärsmarmelad och en svenskodla smultronplanta. Perfekt till mig som älskar hemmagjort, att odla och att växter och mat inte ska ha belastat vår miljö i onödan, läs gärna mer om detta i mitt förra inlägg "Blomplockarpromenad". 
Men det finaste av allt var att de överraskade mig med att komma allihopa i torsdags kväll. De kunde inte valt en bättre kväll för det var varmt och solen sken, en riktig sommarkväll.  

Marmeladen kommer bli perfekt under osten på frukostmackorna ute på altanen och även växterna kommer bli perfekta. Smultronen har redan fått sin plats i krukan vid entrédörren (bild på det kommer i senare inlägg). Svartavinbären kommer att bli planterad bredvid mina röda vinbär och Dalian kommer att sättas i en kruka på entrétrappen eller altantrappen. 

Vilka härliga dagbarn och föräldrar jag har, tusen tusen tack, jag blev verkligen varm i hjärtat💕 

Nu har jag konstaterat att sommaren verkligen är här och jag hoppas alla kommer få en skön och helt underbar sommar!







en glad pedagog, pedagogpresent, present till dagbarnvårdare, present till dagmamma, sommarpresent,

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej