(null)
"Hur många dagar är det kvar till min födelsedag"

"Hur många dagar är det kvar till min födelsedag?" är en fråga man ofta får när det vankas barns födelsedag. Deras förväntning är så härlig att se, men lite jobbigt med samma fråga varje dag. För att slippa att svara varje dag har jag även i år gjort en födelsedagskalender till min son. Genom att räkna rutorna kan sonen själv räkna hur många dagar det är kvar. 

Födelsedagskalender

Denna klippkalender är enkelt gjord av två A4-papper som jag tejpat ihop på baksidan. När detta var gjort var det bara att börja bestämma formen och utsmyckningen. Utsmyckningen längst upp har sonen själv bestämt, tårta med ljus och siffran 6 på och ballonger. Jag färgsatte det sen efter sonens favoritfärger, blått, guld och glitter. 
På själva klippdelen med avgränsande svarta streck skrev jag dit datumen till hans födelsedag och dekorerade med 6 stycken prickar i glada färger. 

(null)
Klippkalender

Varje kväll klipper nu sonen bort en bit och räknar antal datum/dagar det är kvar. 
Den förväntningen som finns i dessa små kroppar är så härlig att se. Nu hoppas jag att jag kan uppfylla hans förväntningar. 

Förra årets lite enkkare födelsedagskalender kan du se HÄR. På den var det inte datum att klippa bort utan nedräkning av kvarvarande dagar till födelsedagen. 

"Hur många dagar är det kvar till min födelsedag?" - Födelsedagskalender, barn, födelsedag, födelsedagskalender,

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej