(null)
Stora etiketter som julkort.

Det är dags för sista delen av min julkortsserie 2023. Nu är fem designs på juliga etikettskort gjorda och de flesta av mina etikettskort är även ivägskickade. Några av etiketterna ska bli julklappar med text om att det kommer ett swish eller rabattkod till presentkort. 

(null)
Handgjorda etikettskort.

Detta etikettskort fick en brunröd lite reliefad bas. En lite mindre vit pappersrektangel skars ut och fäster direkt mot basen. 

(null)
Julkortsserien 2023, del 5.

Det vita pappret dekorerades med 5 utstansade stjärnor från spillbitar. Jag började med att rita två svarta streck första strecket lagom långt från vänstra kanten och andra strecket lagom långt från det första, lägg ut stjärnorna för att måtta. Stjärnorna fästes direkt på strecken, tre stjärnor på första strecket och två på andra. 
Texten "god jul" stämplades i nedre högra hörnet och tre guldiga halvpärlor fäster över texten. 

(null)
Handgjorda julkort.

Det blev ett vanligt kort med samma design men några förändringar. Kortbasen var olivgrön och det rödbruna reliefade pappret blev en blev skuret lite mindre än det vita pappret och fästes direkt på kortbasen. Det vita pappret fästes ovanpå med 3D-kuddar. 
Sen fick två av stjärnorna var sin guldig halvpärla fäst på sig. 

(null)
Handgjorda kort.
Kortets dekorerade insida

Jag hoppas årets julkortsserie varit inspirerande och att skapande lusten smittat av sig. 

Det kommer bli några julkort till innan jag är helt klar med alla årets kort jag ska skicka, dela ut och ge bort i present. Sen vet man inte ifall det blir några till bara för att det är roligt och mysigt som jag kommer använda nästa jul. 


Julkortsserien 2023, del 5, christmascards, etikettskort, handgjorda julkort, handgjorda kort, handmade cards, julkort,

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej