(null)
Handgjort kort till nybliven 50-åring.

Jag har inte riktigt kommit igång med min korttillverkning detta året. När jag varit i min pysselvrå har jag mest städat undan julen och organiserat bland presentpapperna, presentsnörena och packmaterial. Det har legat överallt under julen, men nu äntligen är det undanplockat och jag kan skapa kort. 

Detta kort gjorde jag för ett tag sedan för att fira en nybliven 50-åring. Kortet har man kunnat anan i julrosen med två små trähus. Nu kommer närbilder och beskrivning. 

(null)
Handgjort födelsedagskort

Kortet består helt enkelt av en vit kortbas, utstansade vita fjärilar, några remsor papper, en vit cirkel och siffrorna 50. 
De utstansade fjärilarna i tre olika storlekar i samma papper som kortbasen fästes direkt mot kortbasen övre del. Tre pappersremsor i olika storlekar och utformande fästes på varandra direkt på kortbasen ungefär en tredjedel upp från kortets underkant. På pappersremsorna fästes den vita cirklen som var stämplad med svart text. I kortets högra nedersta hörn fästes siffrorna. 

(null)
Handgjort kort, insida

Kortets insida dekorerades med två pappersremsor som användes till framsidan och ett Grattis på födelsedagen stämplades med svart. 


Handgjort kort - Det är din dag idag!, birthdaycard, födelsedagskort, grattiskort, hand made cards, handgjorda kort, handgjort kort,

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej