(null)
Piffa till en gåbortblomma.

Ibland får man inte tag i blommande krukväxter som är i säsong när man själv vill. Då kan man ju skippa att köpa blomma eller så köper man en med många knoppar som kommer blomma om ett tag och piffar till den gröna växten just till själva överlämningstillfället. 

(null)
Dekorera krukväxten med små trähus.

Jag gav bort en julros som ännu inte hade börjat blomma, men hade flera knoppar under bladen. En julros får fina vita späda blommor och går att plantera ut i rabatten till våren där den kan avnjutas i flera år framöver om den trivs. 

För att ändå få krukväxten att vara lite mer än en växt med bara gröna blad (för tillfället) piffade jag till den med två små trähus. Dessa trähus gjorde jag (och mannen) för första gången i somras och nu tyckte jag det var dags igen att dekorera med dessa söta små husen. Hur vi gjorde dem beskriver jag HÄR

(null)
Gör en krukväxt till en present med papper, snöre och små trähus.

Julrosens plastkruka piffades även till med lite vitt silkespapper och genombrutet brunt emballagepapp som jag klippt till liksidiga kvadrater. Silkes pappret klipptes något större än brunpappret. Kvadraterna lades sen ovanpå varandra som en stjärna och krukan i mitten. Papprena hölls upp med ett presentsnöre som knöts till en rosett. 

Piffa till en ”gåbortblomma” - med silkespapper, brunt emballagepapp och små trähus., blomsterdekoration, gåbortblomma, gåbortgåva, gåbortpresent, krukdekoration, slå in en krukväxt, små trähus,

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej