(null)

Trädgården bara ger och ger och jag tar fram min skördekorg och plockar och plockar. 
Så här års brukar mina luktärter vara fulla av löss, men inte i år. Denna gången tog jag även några långa stjälkar från luktärten för att sätta i en stor vas. 
      (null)

De färgglada luktärterna blir riktigt fina tillsammans med de gröna snirkliga stjälkarna.  
Det kan kännas som man förstör och tar för mycket av luktärterna, men då min växer sig högre än växtstödet och producerar massvis av blommor syns det knappt att jag klippt bort fyra längre stjälkar. 

(null)

Det är inte bara det jag odlar som växer utan även gräset och ogräset runt mina odlingslådor. Då är det bara att ta fram trimmern eller handsaxen. Denna gången blev det handsaxen. 

(null)

Så fint det blev, men jag glömde använda handskar så långfingret och ringfingret har nu blåsor på sig. En läxa jag aldrig verkar lära mig…hahaha. 


luktärter, minträdgård, skördekorg,

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej