(null)
Mina sommarhallon

Mina sommarhallon som gav nästan två liter vart annan var tredje dag innan vår resa trodde jag skulle helt vara över, men inte…

(null)
Hallonskörd vartannat eller var tredje dag

Det var visserligen många som mognat över som jag fick slänga, men det var många lagom mogna att fortsätta njuta av. Sån lyx med färska bär först fick vi jordgubbar och nu fortfarande hallon. Jag vill använda det som trädgården ger. 

(null)
Hallon i morgonsol

Några läggs i flingorna på morgonen, men de flesta fryses in för att njutas av resten av året. 

(null)
Hallon

Jag och dagbarnen äter t.ex. gärna gröt med hallon i på morgnarna, men det blir också till smoothie och någon god kaka. 
Nu väntar jag på att plommonen, äpplena och päronen ska mogna. 

hallon, minträdgård, tatillvara,

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej