(null)
Tillpiffad balkong med överblivna saker

Sommarvärmen höll i sig länge och jag är så glad att vi fick till en så fin bordskiva till soffbordsbenen som säkert stått och väntat i två år. I slutet av sommarledigheten blev det klar och har använts flitigt sedan dess tillsammans med en skänkt tvåsittssoffa (som vi alla tre kan klämma in oss i) och ryggkuddar som mamma skulle slänga. 

(null)
Egengjord bordsskiva av överblivna bräder

Jag känner mig så lyckligt lottad att ha en kreativ man som gärna konstruerar i trä och när han och jag verkligen spånar och planerar tillsammans blir det så bra resultat. 

(null)
Runt bord i form av tårtbitar

Jag ville att det skulle bli ett runt bord så det blev utgångspunkten. Mannen kollade runt i verkstaden vad vi kunde använda för material och vi hade flera kortare brädbitar av organowood sen entrétrappsbygget, så de valde vi att använda. Mannen sågade denni tårtbitar som vi sen försökte få ihop till en cirkel med jämna mellanrum. Det gick inte så vi "fuskade" ihop dem genom att de fick mindre mellanrum ytterst och mer innerst (tror inte det syns så väl). För att få till en snygg avslutning i mitten sågade vi ett större hål och fäste dit en metallring. Här kan en blomkruka stå i och pryda bordet eller en skål eller kanske en mindre cirkel i ett annat träslag… Undersidan visar jag inte så det är ett enda lapptäcke av bitar som håller ihop träbitarna. Allra sist ritades bordets cirkelform fram och sågades (självklart en del slipning också).

(null)
Kvällsmys på balkongen

Nu har vi haft bordsskivan i lite mer än en månad och jag älskar den. Här har många solvarma dagar och ljumna kvällar spenderats. 


DIY, Tillpiffad balkong med skänkt soffa och ny bordsskiva till soffbordsbenen, snickra en bordsskiva, soffbord,

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej