(null)
Egentillverkat påskigt sifferpussel

Förra och denna vecka letar jag och dagbarnen efter lika och pusslar ägg. Ett pedagogiskt spel där man parar ihop siffra med rätt antal prickar. Vi räknar och pratar om färger och kopplar räknandet till siffror. Klurar barnen ut att samma färg på prickarna och siffrorna går det fort att lösa, men sitter man med som vuxen kan man se till att det ändå räknas. 

(null)
Gör en mall av kladdpapper så äggen blir identiska.

För att göra detta pussel klippte jag ut en mall av ett kladdpapper och ritade av på tio papper i påskiga färger och klippte ut dem. Sen klippte jag dem på hälften i en båge. På ena delen skrev jag en siffra och på den andra delen målade jag rätt antal prickar. 

Jag önskar er en rolig och pedagogisk stund!


Påskpyssel: påskäggspussel-hitta lika, hitta lika, papper, papperspyssel, pussel, påskpyssel, siffror, siffror och prickar, ägg, äggpussel,

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej