Idag tänkte jag dela med mig av en snyggare variant av fågelskrämma. Vi har nämligen skator som gärna bajsar på vårt balkongräcke och ibland även på trallen. För att försöka slippa detta har jag gjort denna enkla tygremsemobilen. 


Välj ut några snygga tyger och riv remsor som är ca 5x130 cm. Gör dem gärna olika långa för att få ett snyggare och livligare utseende. Knyt fast remsorna på en stålring. Min är gjord av tre laget ståltråd. Gör ett kors i ringen av ståltråd. För att den ska snurra fritt i vinden satte jag dit ett lekande som även gör att ståltrådarna inte kommer mattas ut och gå av lika lätt av vinden. Naja fast lekandet ena ögla i kryssets mitt och den andra öglan i ståltråden som håller upp fågelskrämman. 


Jag har satt fast den i en krog i taket över balkongen. Detta för att jag smidigt ska kunna ta bort den när den är i vägen. 



fågelskrämma,

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej