Sista korten i min julkortsserie är nu klara. I grevens tid då sista dagen för att posta med julfrimärken är imorgon, 16/12. Att göra fem nästan lika dana kort varje gång lyckades jag nästan med. Julkortsserien #3 blev det bara fyra kort då inspirationen försvann. 24 kort har i varje fall jag nu att skicka.

 

Till detta kort hade jag bestämt mig för att använda mina bokstavsstansar. Jag valde att stansa ut "god jul" direkt på kortbasen så att insidan syns ut på framsidan. För att inte stansarna skulle flytta på sig innan de kommit in i pysselmangeln fixerade jag dem med lite washitape.

 
 

Denna gången valde jag att ta samma mönstradepapper på alla fem korten. Jag klistrade dit en vit insida för att få den utstansade texten att komma fram. En röd kopp med ett hjärta på stansade jag ut och klistrade ner med 3D-kuddar. För att få fram känslan av att det är något varmt i koppen stämplade jag dit rök i brunt.

 

Sista piffet på kortet blev en liten linnetråd som jag knöt runt framsidan genom att göra ett litet hål i kortbasens rygg. Tre stora halvpärlor fick ta plats i det högra nedersta hörnet.

 

Till två av korten valde jag att ta nio st utstansade hjärtan istället för koppen. Hjärtana klistrade jag ner ned 3D-kuddar. För att det inte skulle se för samma ut la jag på "Glossy accent" på hjärtat i högra nedersta hörnet.

 

Nu är inte längre min julkortskåda tom utan rejält full.

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej