Förra året kom jag till beslutet att jag var tvungen att köpa en ny vinterjacka då min gamla trotjänare var alldeles för sliten. Jag letade och letade och hittade en dyr, grå med bio finish impregnering. Det tråkiga var att det visade sig att den inte alls var vintervarm, utan funkade bäst när det är halvkallt. Därför bestämde jag nu att laga min gamla. Nu när jag inte hittat någon jag trivs i och som är varm blev det lagningsdags på den gamla trotjänaren. Att kunna ta tillvara och laga det jag redan har är en glädje för mig.
 

Jag började med att laga småhålen i tyger.

 
Sen var det dags att ta tag i det stora problemet, slitaget på ärmsluten.
 

Jag helt enkelt gömde det slitna genom att sy om ärmslutet med ett helt nytt tygstycke. Jag valde ett tyg som var lite tjockare.

 
Knapparna satt fast med ett nersytt bomullsband och detta band har slitits sönder så att en knapp till och med fallit av. Jag sprättade bort bandet och har sytt dit knapparna med brun tråd. 
 
Nu ska inte jag frysa!
 

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej