Igår fick jag en beställning på ett födelsedagskort till en man som fyller 60. Jag blev så glad för beställningen så jag satte igång direkt. För att det ska bli ett så bra kort som möjligt frågar jag alltid om det ska gå i någon speciell färg, tema, osv. 

Kort taget av beställaren. 

Kortet skulle passa till denna blomma med kruka som de ska ge (mannen som fyller 60 år). 


Att pyssla ett kort till en man är det svåraste. Ofta känns mina kort feminina.  Mitt trick är att göra kortet avskalat med raka kanter. 
Så jag började med att klippa ut den vita kortbasen. Sen valde jag ut två lilamönstrade papper som jag har klistrat ner med 3D-kuddar. Jag valde att ha en text på framsidan som jag tycker passar de som har några år på nacken. Jag stämplade och embossade texten på ett vitt papper som jag sen skar ner i rätt storlek. Hörnen rundade jag och valde ut ett till mönstrat papper med mörklila i från samma block att klistra dit längst ner under texten. Sen klistrade jag ner det med 3D-kuddar. Jag trodde jag var klar då men, när jag kollade på kortet kändes det som om något fattades. Det var för mycket vitt under texten till höger. Jag letade lite i mina gömmor och hittade oljeglimmande "Rhinestones". Perfekt tänkte jag och klistrade dit tre i olika storlekar. 

Hoppas nu födelsedagsbarnet blir glad. 


handgjorda kort, kort till en man,

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej