Att ta till vara är något jag brinner för. Extra roligt är det att återanvända när jag slår in paket. 


Till dessa paket har jag använt gamla tapetrullar. Det dumma när man använder tapet är att man inte kan använda vilken tejp som helst utan någon riktigt klistrig. Jag använder maskeringstejp. Inte så snyggt men, jag tycker det är bättre att det inte släpper än utseendet. 
På det gröna paketet har jag även tagit en remsa grönt återanvänt inslagspapper. 



På det röda paketet har jag använt två tapeter. En rödbrun och det grönrandiga som jag hade på det gröna tapeten. 
Hur man kan sno om presentsnören är en hel vetenskap och egentligen är det bara fantasin som sätter gränser. Jag brukar bildgoogla för att få inspiration. Varför ska jag lägga tid på att uppfinna hjulet igen. 
Etiketter är fint och känns egentligen onödigt när man själv räcker över paketen. Jag har ändå gjort etiketter för att det blir lite mer utsmyckat, snyggt!
paketinslagning, ta till vara,

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej