Idag blev ännu ett beställt kort levererat eller rättare sagt upphämtat. Min mammas kompis ville ha ett kort till sin bror som fyller 60 år. 
 
Informationen jag fick om adressaten var: man, fyller 60 år, bygger sitt hus och har hund. Jag tog fasta på man, 60 år och bygga hus. 
 
 
Jag valde en naturfärgad kortbas och letade fram ett trämönstrat papper. Texten happy stämplade jag på ett vitt papper och nedanför målade jag på frihand 60 i blått. Pappret skar jag ut i en kvadrat där nedre delen av siffrorna hänger ut. Den vit kvadraten och ett lite större frostat papper satte jag ihop med 3D-kuddar. Som sista piffet satte jag dit sex svarta halvstenar i tre olika storlekar i vänstra övre hörnet och högra undre hörnet. 
 
 
Nu har jag två beställningar kvar innan augustis slut, ett bröllopskort och ett "slutar jobbet"-kort. 
 
Handgjorda kort, Manliga kort, hand made cards,

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej