Att ge sommarpresent till sonens dagmamma känns som en självklarhet, men frågan var vad? Som tur är behöver man inte uppfinna hjulet själv utan det finns många tips på internet att inspireras av.
Då sonen endast gått hos dagmamman i mindre än 3 månader är det svårt att veta vad man ska ge då man inte direkt känner henne. Jag valde det säkra före det osäkra, ätbart. 
 
 
Då jag vet de bakar bröd en gång i veckan valde jag att ge stenmalet kravodlat vetemjöl dom är malt på gammalt vis i 1600-tals kvarnen Rasmus i Röttle by och kravodlade hackade dadlar från Persgården på Visingsö. Dadlarna hällde jag i en påse som jag förslöt med häftklammer och ett utstansat papper i samma mönstrade papper jag använde till påsens dekoration.
Dessa två ingredienserna kan tillsammans med några till bli till riktigt goda limpor. 
 
 
För mig som pysslare är det viktigt att det blir en fin utsidan/inslagning. Jag valde att lägga allt i en vit pappåse som jag dekorerade med utstansat mönstrat och vitt papper. Texten "thank you" tyckte jag var passande och för att det inte skulle bli för strikt sotade jag kanterna på papperna med brun stämpeldyna. Det mönstrade pappret klistrade jag direkt på påsen och den vita med texten klistrade jag på det mönstrade med 3D-kuddar. Rosa pärlemorstenar och en blomma fick bli det sista. 
En vit etikett dekorerad med samma mönstrade papper och utstansade fjärilar med rosa pärlemopärlor blev satt med ett natursnöre för att hålla ihop påsen. På baksidan skrev jag en sommarhälsning.
 
 
Persgården Visingsö, Present till förskolelärare, Stenmalet Röttlemjöl, present till dagbarnvårdare, present till dagisfröken, present till dagmamma,

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej