Idag har jag "vabbat" för allra första gången. Jag tog tillfället i akt när sonen vilade och pysslade ett kort jag fått beställning på som ska levereras i helgen. Som tur va var det även dåligt väder så det kändes helt okej att sitta inne och pyssla än att vara ute i trädgården i blåst och regn. 
 
 
Kortet ska ges till en man som ska sluta på jobbet. Då jag vet att han älskar musik valde jag att använda noter som mönstrat papper. Men som jag alltid säger, det är alltid så svårt att göra manliga kort utan kvinnliga krusiduller som pärlor och spets. 
 
 
JaG valde en så stilren design som möjligt. Ett notpapper med fläckar på blev bakgrunden. Pappret limmade jag direkt mot kortbasen och som lite extra sotade jag kanterna med brun stämpeldyna. 
Jag valde ett vitt och brunt färgtema så texten "lycka till" blev utstansat i mörkbrunt papper. 
 
 
Jag knöt ett naturfärgat snöre på vänstra sidan och avslutade med en rosett. Textpappret satte jag fast med hjälp av 3D-kuddar.
 
 
Det blev ett enkelt och snyggt manligt kort. 
 
Handgjorda kort, Manliga kort, VAB-pyssel, handmade card,

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej